Digital signage communicatie met je doelgroep

Digital signage, wat ook wel narrowcasting wordt genoemd, is een goede manier om te communiceren met je doelgroep. Het is echter alleen geschikt voor kleiner publiek dat zich op een specifieke locatie bevindt. Je hebt het vast wel eens gezien, die schermen in de wachtkamer van een dokterspost of ziekenhuis. Er wordt allerlei informatie op gedeeld met de mensen die zitten te wachten. De ene keer iets interessantere informatie dan de andere keer, maar het verzacht de wachttijd en daar gaat het vaak om in wachtruimtes.

Het kan ook zijn dat er bijvoorbeeld wel belangrijke informatie wordt gedeeld via dit communicatiemiddel, gericht op de mensen in de wachtkamer. Denk hierbij aan veranderende openingstijden of veranderende wachttijden. Dat zijn toch zaken waar je mensen op die manier gemakkelijk van op de hoogte kunt brengen omdat iedereen wel eens naar dat scherm zit te turen terwijl hij of zij zit te wachten. Er zijn veel voordelen van digital signage voor het inzetten voor jouw bedrijf.

Branches

In de volgende branches wordt er veel gebruik gemaakt van narrowcasting:

  • In de transportwereld
    Daar wordt het veel gebruikt op, en deze zag je waarschijnlijk al aankomen, luchthavens en stations. Al die schermen waar je altijd op kijkt om te zien of je nog wel op tijd bent voor je vlucht of treinrit, zijn allemaal voorzien van narrowcasting software.
  • Bij banken
    Wanneer je naar binnen loopt bij de bank, kom je vaak ook van dit soort schermen tegen waarop informatie over koersen op de beurs wordt gegeven. Ook zie je hier vaak informatie over producten op voorbij komen. Tot slot zie je ook vaak de logo’s van banken op de schermen verschijnen. Dit is natuurlijk voor een stukje branding.
  • In de entertainmentwereld
    Hierbij kun je denken aan de, vaak wat grotere, schermen die te vinden zijn in onder andere casino’s. De sfeerbeelden die hierop worden weergegeven zijn puur bedoeld om een bepaalde sfeer te creëren. Ook wordt hier natuurlijk content op weergegeven dat ervoor moet zorgen dat je meer geld uitgeeft.
  • In de retail
    In winkels kom je tegenwoordig ook veel meer digitale schermen tegen. Hier wordt informatie over aanbiedingen weergegeven dat mensen moet overhalen om een aankoop te doen. Ook zie je de logo’s van bepaalde kledingmerken of winkels voorbijkomen voor branding.
  • In scholen
    Op scholen, waar tegenwoordig alleen maar studenten lopen die veel digitaal bezig zijn, biedt digital signage talrijke nieuwe mogelijkheden voor communicatie met de studenten.

Tot voor kort was deze nieuwe manier van communicatie te duur voor bedrijven die er geïnteresseerd in waren. De kosten van de digitale schermen waren, vooral in combinatie met de kosten van het inhuren van een specialist voor het creëren van content, nog te hoog. De revolutie op het gebied van LED-, plasma- en LCD-schermen heeft hier verandering in gebracht. Daardoor is narrowcasting voor veel bedrijven nu wel een overweegbare mogelijkheid geworden.

Ben jij als bedrijf geïnteresseerd in deze techniek en ben je benieuwd wat de mogelijkheden zijn? Ga dan vandaag nog online op zoek naar een specialist in digital signage en bekijk de mogelijkheden.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *